Gyerekek felülnézetből/ Kinder aus der Elternperspektive

Wednesday, February 4, 2009

használati útmutató


Természet Anya férfi.
Szerintem. Más különben mi lenne a magyarázat arra, hogy a gyerekekhez soha nem jár használati utasítás. Ez annyira pasira vall. („minek az a használati útmutató, összerakom én azt a szekrény anélkül is, ne izgulj Drágám....”)
Ez főleg az első gyereknél probléma, mert bár igaz, hogy minden gyerek más-és más, de lényegében ugyan az az alaptípus, csak különböző extrákkal vannak felszerelve.
Mivel, mint már említettem, nem kaptam semmiféle leírást a gyerekeimhez (úgy, mint Tomi2004, András2006 és a legújabb szerzeményem, Iván2008), kénytelen voltam magam összeállítani egy technikai gyűjteményt.
Ezt teszem most (a teljeség igénye nélkül) közzé:

Technikai adatok
vízfolyasztás: elvileg egy liter/nap lenne az ideális, de még a felét sem tudom beléjük nyomni
energiafogyasztás: 1 anyuka/nap, hétvégén kicsit több (1 anyuka+1 apuka/nap)
bekapcsolás: önmagától történik, néha a legváratlanabb időben (mondjuk hajnali 3-kor)
kikapcsolás: ha én azt tudnám...
karbantartás: sok szeretet (én is lehetek néha kicsit szentimentális....), némi csoki
tisztítás: langyos vízzes, szappanos lemosás, kerüljük a túl hideg/forró vizet és az egresszív vegyszereket, emrt ezek a felület sérüléséhez vezethetnek

Funkciók, gombok
alapfunkciók
: evés, ivás, játék, sírás, alvás.
stand-by mód: Este 8 körül szoktak átkapcsolni stand-by módra, majd az éjszaka folyamán eltérő időben ismét bekapcsolnak. Igen energiapazarló mód, főleg az én erőimet pazarolja.
mute-gomb: még nem találtam meg, és a hangerőszabályzót is keresem.

Gyakori hibák- és elhárításuk
lefagyás: ha a gyermeket megszidjuk valami miatt, akkor befogja két szemét, lehajtja a fejét és megáll azon a helyen, ahol éppen van, majd hosszú másodpercekig nem mozdul.
kezelés: várjuk meg, amíg magától felolvad
vételi problémák, kommunikációs zavarok: kérésre nem reagál, utcán nem köszön, kérdésre nem válaszol stb.
kezelése a helyzettől függ: kitartás, szülői tekintély bevetése, édesség felajánlása....
elromlott hőszabályozó: a hőmérséklet ilyenkor eltér az átlagos 36,5-37 körülitől.
kezelés: Ne essünk pánikba! Pláne első gyereknél, első alkalommal. Először vízzel (külsőleg), vagy gyógyszerrel (belsőleg) próbáljuk meg megállítani a túlmelegedést, majd forduljunk szakemberhez.

Figyelem! Ha a gyerekek együtt játszanak, túlnyomás léphet fel, ilyenkor elkezdhetik egymást ütögetni. A magas feszültség veszélyes lehet, ezért ilyen esetekben távolítsunk el egyet (vagy többet) a hálózatból.

No comments:

Post a Comment