Gyerekek felülnézetből/ Kinder aus der Elternperspektive

Thursday, March 12, 2009

perpetuum mobile


Perpetuum mobile, azaz a örökmozgó gép.

Elvileg nem létezik, hiszen a surlódás miatt ahhoz, hogy állandó mozgásban tudjon maradni, több energiát kéne termelnie, mint amennyit beleteszünk.

Szóval elvileg nem létezik

Elvileg nem, gyakorlatilag igen. Nekem például két perpetuum mobile-ről van tudomásom. Az egyik neve Tamás, a másiké pedig András.

A minimális mennyiségű étel és a korosztályukhoz képest kevés (9-10 óra) alvás ugyanis biztosan nem adja meg nekik azt energiamennyiséget, amit egy nap alatt elhasználnak. Tehát valahogyan energiát termelnek, bár még nem jötem rá, hogyan

Ezt az energiatöbbletet eddig mozgásban vezették le, ami nem is rossz, mert a legutóbbi tudományos kutatások szerint a mozgás növeli az agyban a hippokampális neutronok számát (mert én nem ám csak úgy blogolok bele a nagyvilágba, a bejegyzéseimhez felhasználom a legfriseb tudmányos eredményeket).
Ami jó, hisz okosodnak tőle a kölkeim, de nekem igazából az jutott eszembe, hogy az általuk termelt energiát másként is hasznosítani lehetne.

Komkrétan hálózati-áram termelésre.
Pici bicikiklikre ültetem őket, a kerekekhez kötök egy dinamót, aztán hajrá!
A mai energiaárak mellett, kész haszon!

No comments:

Post a Comment