Gyerekek felülnézetből/ Kinder aus der Elternperspektive

Monday, May 25, 2009

Bakteriológia


A szalmonellabaktériumok megtelepedtek a vékonybélben.

Ez a címe annak a képnek, amit az 5 éves nagyfiam ma rajzolt nekem. A szeretet megnyilvánulásának érdekes jele, amikor gyermekünk egy jó nagy adag baktériummal lep meg mindket, de egy jól felkészült anya ilyenkor megőrzi a nyugalmát és nem kezd el azon agyalni, hogy vagyon hol rontotta el, hiszen más gyerekek házakat és virágokat szoktak papírra vetni....

Amióta Tomi rendszeresen nézi az "Egyszer volt az élet" című mese sorozatot azóta nagyon otthonosan mozog a mikrovilágban.

Ennek vannak jó- és rossz oldali is. Amióta ugyanis tisztában van, hogy fognyűvő baktériumok fúrnak lyukat a fogba és védőoldás nélkül a tetanusz nagyon veszélyes, igazi hipohonderré vált; itt fáj-ott szúr, de ugye nincsen lázam? Ha ezen az úton halad tovább, igazi férfivá válik. Egy kis náthával rögtön napokig ágyba fekszik majd és ha elvágja az ujját, rögtön mentőt hív.

De ez akkor már nem az én dolgom lesz, ápolgassa majd az éppen aktuális barátnője/felesége. Én önző módón addig kihasználom a hippohondria előnyeit. Ilyen pl. az önkéntes fog- és kézmosás, vagy a rendszeres gyümölcsevés (a vitaminok végett, ugye). Ezek fontos, és örvendetes dolgok és én nagyon értékelem azokat. Ám, hogy tényleg megfogtam az Isten lábát ezzel a mesével, igazából tegnap vált világosság számomra. Amikor ugyanis bejelentettem Tominak, hogy megyünk az orvoshoz, hogy védőoltást adjon neki így válaszolt:

-"Ó anya, már alig várom!"

No comments:

Post a Comment