Gyerekek felülnézetből/ Kinder aus der Elternperspektive

Sunday, June 7, 2009

Tortadíszítés-sokadszor

András autó-tortája

Az adatok:

Tészta

egy kb 20x10 cm-es, téglalapalakú sütőformában készült

4 tojássárgájából, 4 ek vízből, 4 ek cukorból, 6 ek lisztből tészát készítettem, majd hozzákevertem 4 tojásfehérjéből, 1 ek vízből, egy csipet sóból készült habbot,
180 fokon kb 25-30 perc alatt megsütöttem.

Krém

125 gr, habosra kevert margarint összekevertem 300 gr porcukorral
Ezzel töltöttem meg a ketté vágoptt tortalapokat, majd ezzel kentem be a tortát

Bevonat

kb 40 dkg marcipán, vagy cukormassza, ételfesték

Az ételfestékkel megszinezzük a masszsát, majd két sütőpapír közé téve óvatosan kinyújtjuk kb 0,5-1 cm vastagra.

Cukormassza

két kb 11gr-os zseléport összekevertem 2 ek juharsziruppal (vagy glükózsziruppal ,ha hozzájutunk, én nem jutottam) és 4 ek vízzel, majd az egészet felmelegítettem
ezután kanalanként hozzáadtam kb 40 dkg, átszitált porcukrot, amíg egy kelttészta masszához haszonló állagú (tehát nem folyós, ragadós, de nem is száraz) képződményt nem kaptam.
Ezt 24 óráig pihentettem (nem kell hűtőbe tenni).

megjegyzés: a cukormassza émelyítően édes, ilyen kis tortán szinte ehetetlenül.
A gyerekeim meg sem ették. Legközelebb marcipánnal dolgozom....
Fehér díszítőelemek

10 dkg fehér csokit, 2 ek vízzel felolvaszottam, majd hozzákevertem kb 4-5 dkg porcukrot
Ettől, egy, még hidegen is órágik lágy masszát kaptam, amiből azután kézzel, és olajos késsel meg tudtam formázni a lámpákat, ablakokat, hűtőrácsot etc...
Az elemek a hűtőben olyan 10-12 óra alatt keményednek meg teljesen.
Legvégül barna cukor-írókával körberajzoltam azokat.

Képes beszámoló egy torta születéséről:








No comments:

Post a Comment