Gyerekek felülnézetből/ Kinder aus der Elternperspektive

Friday, August 21, 2009

Az anyatigris és egyéb állatfajták/Meine Familie und andere Tiere



Biztos minden anya érezte már...
Az ember nézi a gyerekét és tudja, hogy tigrisként képes lenne tűzön-vízen átgázolva megmenteni őt.
Működésbe lépnek az ősi ösztönök, beindul a mellékvese, az adrenalinszint az egekben. A lélegzés szaporább lesz, az izmok megfeszülnek, a létfontosságú szervekbe vér tódul.

A napokban velem is valami hasonló történt. Bántották a gyerekemet, én pedig hirtelen felindultságomban a két puszta kezemmel képes lettem volna egy kis kanál vízben megfojtani az agresszort.
A dologtól csak az tartott vissza, hogy a gaz dög elrepült.
A támadó ugyanis egy darázs volt.

Mivel azt a mocskot nem tudtam kezelésbe venni, felszabaduló energiáimat más mederbe tereltem, és inkább András jobb lábával foglalkoztam.
Szépen leültettem, téptem a kertből friss petrezselymet és bedörzsöltem vele a csípést, biztos, ami ziher alapon; hűsít, és a gyermeki lélekre gyakorolt hatása is csodálatos.
Szerencsére hamar kiderült, hogy András a darázs csípésére sem allergiás (a méhcsípést múlt héten teszteltük, szintén negatív). Semmi dudor, csak egy tűfejnyi piros pont, András pár perc múlva már boldogan szaladgált fel-alá, az én hormonháztartásom pedig visszatért az ősállapotból a civilizációs szintre.

A darazsak viszont azóta nincsenek biztonságban a kertünkben....

------------------------------------------

Ich bin sicher, dass jede Mutter dieses Gefühl kennt.
Mann schaut auf sein eigenes Kind und weiß, dass man wie ein Tiger durch Feuer und Wasser gehen würde, um es zu retten.
Der alte Instinkt aktiviert sich, die Nebennieren arbeiten auf Hochtouren und das Adrenalinniveau steigt bis zum Himmel.
Die Atmung wird schneller, die Muskeln spannen sich, mehr Blut fließt in die lebenswichtige Organe.

Vor ein paar Tagen passierte mit mir etwas Ähnliches.
Man hatte mein Kind verletzt und ich war so aufgebracht, dass ich mit meinen bloßen Händen den Agressor in einem kleinem Löffel Wasser erwürgen könnte.
Der einzige Grund, warum ich dass nicht getan habe, war, dass er schon weggeflogen war.
Der Agressor war nämlich eine Wespe.

Weil ich sie nicht mehr fangen konnte, leitete ich meine befreiten Energien in ein neues Bett und fing an András´s rechten Fuß zu behandeln.
Ich setzte ihn nieder, pflückte frische Petersilien aus unserem Garten und reibte damit den Biß.
Es kühlt und hat eine wunderbare Wirkung auf die Seele des Kindes.
Glücklicherweise stellte sich bald heraus, dass András auch auf Wespenstiche nicht allergisch reagiert (den Bienenstich haben wir schon letzte Woche getestet, war negativ).
Keine große Schwellung, nur ein kleiner nadelspitzengroßer roter Punkt war sichtbar.
Ein paar Minuten später lief mein Sohn glücklich hin und her und auch mein Hormonhaushalt kehrte vom Urzustand zur Zivilization zurück.

Jedoch, seitdem sind die Wespen in unserem Garten nicht mehr in Sicherheit...

No comments:

Post a Comment