Gyerekek felülnézetből/ Kinder aus der Elternperspektive

Sunday, November 15, 2009

Hímnem-nőnem



A hétvégén Szlovéniából jöttek hozzánk látogatóba. Egyik este étterembe mentünk. és amikor a szükség hívott, magabiztosan választottam ki a két, "Damen" , illetve "Herren" feliratot viselő ajtó közül a nekem valót.
És mindezt úgy, hogy nem kellett igénybe vennem a két felirat fölött lógó, nőt, illetve férfit formáló kicsiny szimbólumok segítségét.
Az én szemszögemből nézve ezek akkor tök feleslegesen lógtak ott, pár évvel ezelőtt viszont hálás lettem volna, ha egy másik vécé, másik ajtaján látok valami hasonlót.

9 évvel, egy házassággal és 3 gyerekkel ezelőtt szintén ezekkel az ismerősökkel, szintén egy étteremben ültünk.
Mindez Szlovéniában történt, abban az időszakban, amikor még csak azt tudtam megkérdezni, hol van a vécé, a párom ugyanis első nekifutásra vett nekem egy nyelvkönyvet, én pedig kinéztem magamnak ezt a szimpatikus mondatot, és élből meg is tanultam.

Szóval kérdezni már tudtam, de a választ, és a feliratokat még nem voltam képes értelmezni.
Mindez nem zavart, amikor arra került a sor, magabiztzosan szögeztem a pincérnek a kérdést, ő pedig válaszolt...
...meg szerencsére a kezével is mutogatott, különben sosem találtam volna meg a helyet.

Na, a nehezén már túl vagyok!- gondoltam, de ismét bebizonyosodott, hogy a világegyetem nem mindig az én gondolataim szerint működik; a vécéajtókon ugyanis csak 1-1, szlovén nyelvű felirat ékeskedett. Persze az is lehet, hogy kínai, vagy spanyolt feliratok voltak, mert értelmezni egyiket sem tudtam.

Hát igen, Rómában élj úgy, mint a rómaiak, Szlovéniában meg tudjál egy kicsit szlovénül!
Én akkor még nem ismertem ezt a szabályt, de nem ijedtem meg, hát csak nem fog egy ajtó kifogni rajtam!
Majd óvatosan benyitok, és amelyikben van piszoár az lesz a férfi vécé, amelyikben nincs, az a női. Teljesen logikus.
Tehát benyitottam az elsőbe, és ott nem volt piszoárt.
Elsőre beletrafálta, tök ügyes vagyok! - gondoltam, de a biztonság kedvéért benéztem a másikba is és.......
...ott sem volt!

No comments:

Post a Comment