Gyerekek felülnézetből/ Kinder aus der Elternperspektive

Friday, December 18, 2009

marcipános szaloncukor

1. Marcipán: fél deci vízből és 10 dkg porcukorból szirupot főzünk, majd amikor lehűlt, hozzákeverünk még 10 dkg cukrot és 20 dkg őrölt mandulát, ízlés szerint mandulaaromát (én nem tettem) majd az egészet összeállítjuk.

2. fél óráig pihentetjük a masszát, majd porcukros felületen kis rudakat formázunk belőle, amiket éles késsel kis darabokra vágunk, majd kézzel megformázzuk azokat. (én előre őrölt, mandulát vettem, mert nem tudtam, hogy a héja is bele lesz darálva, ezért vannak a pöttyök)



3. egy edénybe forró vizet (én vízforralóval forralom) öntünk, teszünk bele egy passzentos tálat (hogy ne szökjön el a meleg), amibe 20 dkg főzőcsokit, 10 dkg vajat és 1 tk olajat teszünk, majd olvadásig kevergetjük.
Amikor felolvadt, a vizet megint felforraljuk és visszaöntjük, hogy a máz folyékony maradjon.

4. a szaloncukor darabok villával egyenként a csokiba mártjuk, és sütőpapírra, vagy rácsra (már vennem kéne egyet) helyezzük.



5. amikor a máz megszilárdul, csomagolhatjuk is!

No comments:

Post a Comment