Gyerekek felülnézetből/ Kinder aus der Elternperspektive

Wednesday, April 14, 2010

Papiripari paripa


Ha nem gyűjteném szelektíven a szemetet, talán sosem vettem volna észre.
Hiszen egy ekkora családban annyi kidobni való termelődik.
De hát én külön gyűjtöm a műanyagot, fémet, papírt, így elég hamar észrevettem, hogy
a családom tud papírt csinálni!

Hogy hogyan azt nem tudom pontosan, de valamilyen úton-módon papírt készítenek, másként mi lenne a magyarázat arra, hogy a lakásba bejövő, és az onnan távozó papírmennyiség között jelentős mennyiségbeli különbség van.
Az utóbbi javára.

Amíg a háztartási kukában még bőven van hely havi ürítéskor, addig a másfélszer akkora, papírnak fenntartott küblibe a vége felé már csak cifra káromkodások kíséretében, nyers erőszakot is bevetve tudom belepréselni az újrahasznosításra szánt papírt.
Majd várom, hogy megérkezzen a kukásautó és elszállítsa azt.
Egyszer valami miatt egy szállítás kimaradt.
Akkor egy 10 kilós kővel préseltem a kukában lévő papírt, hogy még több beleférjen...
Aztán jött az autó, és elvitte a közeli (vagy távoli?) papírfeldolgozóba, amelyik nagyon hálás lehet nekünk, mert biztos vagyok benne, hogy mi papírtermésünk nélkül már rég csődbe ment volna.

No comments:

Post a Comment